Vondst gouden munten op landgoed Den Eng

Vrijdag 2 juni 2017 heeft er een belangrijke onthulling plaatsgevonden, nl. die van de gevonden gouden munten op landgoed Den Eng. De schat is onthuld in Museum Het Valkhof te Nijmegen. Het betreft een schat van 31 gouden Romeinse munten uit de 5e eeuw.
Heel veel pers was daarbij aanwezig en het feit is breed uitgemeten in de landelijke en plaatselijke kranten en op de televisie. Aangezien de bewaarcondities in het Valkhof beter zijn dan in ons eigen museum, is er voor gekozen om ze in het Valkhof tentoon te stellen.
In ons eigen museum zal er ook uitgebreid aandacht aan geschonken worden: op de afdeling Streekgeschiedenis, waar al veel te vinden is over de Romeinse tijd in onze streek, komen replica’s te liggen met een informatiebord over de grote betekenis van deze vondst voor onze eigen geschiedenis.

De vinders van de schat: Mark Volleberg, Cees Jan van de Pol en Dik van Ommeren met op de achtergrond een grote foto van de gevonden munten.